Nieco dokładniej o user experience i user intelligence możecie przeczytać w innych zakładkach na naszej stronie. Podamy jednak przykład pokazujący, jak wiele czynników do kreowania odpowiednich doświadczeń klientów trzeba wziąć pod uwagę, jeżeli projektujemy sklep na WooCommerce.
Klientka posiadająca Kartę Dużej Rodziny chce skorzystać z kodu rabatowego. Niestety, przy okazji dokonywania zakupów zabrakło jej kilku złotych do darmowej wysyłki i zrezygnowała z dalszej transakcji. Taka hipotetyczna, pozornie banalna sytuacja pokazuje mnogość scenariuszy, na które jako programiści musimy być gotowi.
Implementacja kodu rabatowego. Stworzenie jasnych i przejrzystych mechanizmów odnośnie możliwości nakładania się dwóch różnych kodów. Limit darmowej wysyłki i naliczania kwoty po odpowiedniej obniżce. Wreszcie niemal natychmiastowy „zwrot” artykułów z powrotem do sklepu, aby nie zrazić kolejnych klientów brakiem dostępności.
Taka sytuacja to nie jest wierzchołek góry lodowej. To nie jest nawet kropla w szklance, tylko kropla w morzu potencjalnych scenariuszy, na które wraz z naszymi partnerami musimy być gotowi, aby zapewnić każdemu z klientów pozytywne doświadczenia.